preview

Základní škola, Praha 4, Křesomyslova 2

Výchova a vzdělávání v pojetí naší školy tvoří široký základ pro získávání životních dovedností na základě vymezeného množství poznatků. Vycházíme z postupného rozvíjení všech klíčových kompetencí a z naplňování cílů základního vzdělávání, jak jsou definovány v našem Školním vzdělávacím programu KŘESOMYSL:K-omunikaceŘE-šeníSO-ounáležitostMY-šleníSL-ušnostChceme, aby naši školu opouštěli mladí lidé zdravě sebevědomí, s respektem k sobě, k ostatním i k prostředí, v němž žijí, s vědomím odpovědnosti za svá rozhodnutí a za své chování, schopní samostatného řešení problémů i týmové spolupráce, s dovedností otevřeně komunikovat, obhajovat svůj názor a tolerovat odlišnosti, se schopností využít nabytých vědomostí a dovedností a s motivací dále je rozvíjet. Jsme škola s dlouhou a dobrou tradicí. Historie se začala psát ve školním roce 1926/1927. Ve třicátých letech 20. století došlo k přeměně na pokusnou reformní školou, v sedmdesátých a osmdesátých letech pak na školu s rozšířenou výukou jazyků. Snažíme se navazovat na vše dobré z naší historie a zároveň se otevírat novým trendům.Snažíme se vytvářet bezpečné klima důvěry mezi vedením a učiteli i mezi učiteli navzájem, mezi žáky a učiteli i mezi žáky navzájem. Problémy řešíme otevřeně, se snahou o vzájemné pochopení a respektování. Usilujeme o to, aby na principu vzájemného respektu, otevřené komunikace a důvěry mezi učiteli a žáky bylo vytvořeno prostředí, v němž se všichni budou cítit dobře.Stabilní jádro našeho pedagogického sboru si v souvislosti s tvorbou vlastního školního vzdělávacího programu prošlo systematickým vzděláváním (seminář 3xPRO, Kritické myšlení, letní školy a workshopy zaměřené na hodnocení, práci se třídou, zavádění nových metod do vzdělávání). Učitelé 1. a 2. stupně tvoří konstruktivně spolupracující tým, vzájemně respektují specifika své práce.Učitelé mají možnost volby různých metod výuky, s tím souvisí i podněcování zájmu žáků, jejich větší soustředění, samostatné řešení úkolů, zvýšená aktivita, větší rozvoj klíčových kompetencí. Pestrost výuky zvyšuje také pozornost, soustředění a zapojení žáků se specifickými poruchami. Na druhé straně dává příležitost žákům nadaným k rozvoji jejich schopností a talentu.I když nejsme fakultní školou, úzce spolupracujeme s Pedagogickou fakultou Karlovy univerzity, jejíž studenti přicházejí k našim učitelům na náslechy i na vlastní praxi.